Likwidacja barier w komunikowaniu siÄ™
O dofinansowanie likwidacji barier w komunikowaniu się mogą ubiegać się osoby z orzeczoną niepełnosprawnością, posiadające dysfunkcję narządu ruchu, wzroku, słuchu i mowy oraz inne osoby niepełnosprawne, w przypadku braku możliwości porozumiewania się i/lub ograniczeń w przekazywaniu informacji. W ramach zadania można ubiegać się między innymi o dofinansowanie zakupu:
- telefonu, tekstofonu, laryngofonu, faxu, wideotelefonu
- urządzeń wyposażonych w sygnalizację świetlną lub wibracyjną dla osób niesłyszących
- kamery internetowej do porozumiewania się językiem migowym
- komputera z możliwością przyłączenia do Internetu
Pełny katalog sprzętów obejmowanych dofinansowaniem dostępny w siedzibie PCPR.
Dokumenty wymagane do ubiegania siÄ™ o dofinansowanie:
- Wniosek wraz z zaświadczeniem lekarskim potwierdzającym celowość likwidacji barier w komunikowaniu się.
- Kopia orzeczenia o niepełnosprawności.
Wysokość dofinansowania nie może przekroczyć 95% całkowitego kosztu przy minimum 5% wkładzie własnym wnioskodawcy, przy czym w przypadku zakupu komputera, maksymalna kwota dofinansowania wynosi 1 500 zł.
DOKUMENTY DO POBRANIA:
- Wniosek wraz z załącznikami o dofinansowanie likwidacji barier w komunikowaniu - PDF
- Wniosek wraz z załącznikami o dofinansowanie likwidacji barier w komunikowaniu - Word
- Klauzula informacyjna